Vyberte stránku

Wish – prodejní portál fungující podobně jako Aliexpress, Ebay či Amazon. Celý systém sdružuje obrovské množství  obchodníků, kteří prodávají svoje výrobky za neuvěřitelně nízké nabídky. Většinou z číny, protože to se nejvíc obchodníkům vyplatí.

Pokud přemýšlíte o nákupech skrze Wish je třeba si uvědomit, že Wish je pouze prostředníkem mezi skutečným prodejcem a Vámi. Skutečný prodávající může být z jakéhokoliv koutu světa. Je třeba si vždy uvědomit od koho tedy kupujete zboží. Od Wish to není, ale od osoby využívající jejich prodejní systém.

Zboží dorazilo a chci jej vrátit nebo vyměnit

Vždy jednou za čas obdržím v diskuzi nebo emailem otázku typu

Dobrý den, objednala jsem si u vás oblečení za 2075,-Kč , peníze odeslala na váš účet, zatím mi zásilka nepřišla + adresa a email kupujícího

Je vidět, že nakupující koupil něco co se mu nehodilo. Obratem to chce vrátit. To lze aplikovat tak maximálně v českých, slovenských, polských, německých čili evropských klasických eshopech. Jenže takový postup při nakupování v systémech jako jsou Wish nebo Aliexpress nejde moc uplatnit. Většinou adresu prodávajícího nejde najít natož mu něco poslat zpět na druhý konec světa. Kvůli tomu by si měl každý velmi dobře rozmyslet svůj nákup. Podrobně si pročíst diskuze k výrobku, diskuze a hodnocení o prodejci. Nesázejte na to, že zboží budete posílat zpět prodejci. Na to rovnou zapomeňte. Je mnohem jednodušší zboží prodat někomu dalšímu u nás v ČR a koupit si nový výrobek, který už bude vyhovovat.

Jiná otázka je pokud Vám zboží nedorazí

Jednou za čas se stane, že zboží nedorazí někde se ztratí nebo ho někdo znárodní v ČR během přepravy. Takovéto situace se dějí docela běžně a nejjednodušším řešením je žádat refundaci peněz. Wish by měl peníze vrátit zpět na účet odkud byly zaplaceny. PAYPAL nebo kreditní karta. Jak na vrácení peněz se lze dočíst v zákaznické podpoře. Je třeba se proklikat a vybírat správné otázky i odpovědi. Druhou možností je kontaktovat přímo obchodníka prodejce. Je ovšem důležité vědět zda prodávající vůbec umožňuje tuto volbu. Většinou to vůbec nejde. Na Wish lze vidět pouze název prodejce, hodnocení a reakce nakupujících. Žádný kontakt, adresu nebo telefon prodejce na Wish prostě nenajdete. Z názvu prodávajícího se málokdy něco dozvíte. Většinou vypadají takto: bigbigworld2014, shenzhenyuncai nebo třeba Flybaba946. Jsou to klasické nicneříkající nicky.

Kdo je tedy zodpovědný za doručení zboží

Na Wish jsem našel zajímavé obchodní dopady pro zákazníky. Na každém je aby si sám zvážil zda bude nakupovat či nikoliv. Obchodníci jsou 100% zodpovědní za manipulaci a vydávání náhrad jakéhokoliv druhu. Zdá se, že Wish se této odpovědnosti tak trochu obloukem vyhýbá. I když je to velmi chytrý tah ze strany Wish pro nakupujícího to nemusí být až takové terno pokud se jedná o vrácení peněz. Co se stane pokud prodávající odmítne poskytnout náhradu? Tehdy Wish vyhodnocuje vrácení peněz u každého výrobku procentuálně tzv. Vysoký poměr náhrady peněz. Pokud je příliš vysoký automaticky zakáže prodej daného výrobku. Jenže takové produkty se odstraňují až dosáhnou určitého maximálního limitu náhrad. Zákazníci navíc tyto čísla nevidí, tak sami nemůžou rozhodnout zda si výrobek koupí či nikoliv.

 Wish peníze vrací v těchto případech:

  • Změnili jste názor – Objednávku lze zrušit do 8 hodin od okamžiku, kdy jste ji zadali (zrušení ve stejný den).
  • Toto není to, co jsem si objednal – poškozený výrobek, nevyhovující velikost, barva nebo položka není v souladu s popisem výrobku na stránkách. Máte nárok na vrácení peněz.
  • Zboží nedorazilo  – vzniká nárok na vrácení peněz

Požádejte o vrácení nebo vrácení peněz do 30 dnů ode dne doručení. Pokud položka z nějakého důvodu nedorazí, požádejte o vrácení peněz do 30 dnů od posledního předpokládaného data doručení. Wish nemáe žádnou povinnost posuzovat žádosti umístěné mimo tyto časové rámce. Potom je třeba kontaktovat podporu pomocí aplikace a dohodnout se. Jiný způsob neznám!

I přes tyto problémy, které jsou spojené s takovými systémy, zboží v drtivé většině dorazí k zákazníkovi a v drtivé většině jsou zákazníci spokojeni.